(video) La Bălţi se vînd amintiri…

Dacă nu vă mai leagă nicio amintire de mult prea pătimita asta de ţară, veniţi la Bălţi. Poate aici veţi găsi măcar o amintire. Sînt destule. Amintirile de la Bălţi sînt vîndute aproape pe nimic. În stradă, pe cărări, în parcuri, peste tot…

În regiunea Parcului Central se află o piaţă. E Piaţa Centrală. În spatele acesteia, am surprins cîteva momente din viaţa de zi cu zi a celor care vînd tot ce au pentru a nu muri de foame. Aici puteţi găsi orice: de la furculiţe şi cuţite, la cărţi şi variate obiecte de uz casnic. Oamenii îşi vînd amintirile…

După cum aţi văzut în filmuleţul de mai sus, o rusoaică m-a “provocat” să-i acord mai multă atenţie. Văzîndu-mă că filmez, amărîta doamnă o fi crezînd că sînt de la vreun… post de televiziune. M-a luat la întrebări. Doamna a continuat să mi se destăinuie de viaţa-i mizerabilă şi off the record. Departe de mine gîndul să fac un reportaj. Pur şi simplu mi-am scos Canon-ul şi am început să filmez. Am fost luat prin surprindere, iar asta, într-un fel, e bine. Oamenii noştri au nevoie de dialog. S-au săturat să se amăgească pe ei înşişi cu prostiile pe care le văd şi le aud la M1NIT şi alte instituţii de profil.

Mă grăbeam, aşa că nu am avut mai mult timp. I-am promis femeii că am să revin cu o proximă ocazie.

Ψ-on // 08.09.2009

Despre bălţeanul
Blog despre oraşul Bălţi din Basarabia

One Response to (video) La Bălţi se vînd amintiri…

  1. anduion spune:

    E trist sa vezi asta.

Lasă un răspuns

