„Nu vreau să se vorbească rusa la şedințele Consiliului municipal Bălţi”

Mâine mi-a promis un coleg că-mi face rost de cărțulia aia mică, cu constituția Moldovei. Am ținut mult s-o am la îndemână, ca să pot rupe filele unde este descris articolul 13 (pentru o cauză fiziologică). Aduc aminte tuturor, articolul 13 din constituție zice:

Articolul 13: Limba de stat, functionarea celorlalte limbi.

1. Limba de stat a Republicii Moldova este limba moldovenească, funcţionând pe baza grafiei latine.

2. Statul recunoaşte şi protejează dreptul la păstrarea, la dezvoltarea şi la funcţionarea limbii ruse şi a altor limbi vorbite pe teritoriul ţării.

3. Statul faciliteaza studierea limbilor de circulaţie internaţională.

4. Modul de funcţionare a limbilor pe teritoriul Republicii Moldova se stabileşte prin lege organică.

Arestați-mă, împușcați-mă sau alungați-mă din țara asta că nu mai respect constituția demonstrativ. Da, Patria mea este Republica Moldova, aici m-am născut și sunt cetățean al acestei țări. Sunt originar din Bălți și vreau dreptate, da, sună extrem de naiv, dar asta îmi doresc.

De ce statul, căruia îi plătesc impozitele și pe care-l ador, îmi impune mie și la restul concetățenilor mei o constituție înmuiată în formalină și care nu este respectată, anume la Bălți, căci acolo mă interesează pe mine cel mai mult. De ce dracu dacă se spune că-i moldovenească (română) limba apoi nu se respectă de oficialii de stat? De ce se permite ca anumiți păgâni, precum deputatul Mișin, să vorbească în Parlamentul moldovenesc în limba rusă? De ce în primăria de la Bălți se vorbește exclusiv în rusă? De ce nu se amendează, mustrează, concediază? Unde-i dreptatea în Moldova? Vă zic, la coada vacii, acolo unde stă și constituția.

Cum am mai menționat în alte articole, de ce nu merg ăștia de la Chișinău (excepție Lupu) la Bălți? Pentru că la Bălți e o altă guvernare, încă cea comunistă, se vorbește doar rusa, poate fac și autonomie degrabă? Nu vreau să se vorbească rusa la ședințele Consiliului municipal Bălți, am dreptul să nu vreau, pentru că trăiesc în Bălți și vorbesc limba de stat.

Sunt cu ambele mâini și ambele picioare pro ca domnul președinte Ghimpu să modifice constituția asta igienică de acum. Nu mă intereseaza absolut ce articole vor exista acolo, mă intereseaza doar ca articolul despre limbă să fie unul clar și drastic, să fie scris negru pe alb – limba română. Cine nu respectă, amendă sau afară!

Priviți AICI o ședință de la consiliul municipal Bălți și o să înțelegeți ce mă doare pe mine, fiind bălțean, parcă-i la ferma de porci, numai în rusă se vorbește!

Totuși se merită de luptat în continuare! Pentru început, haideți să schimbăm constituția și să impunem societatea să o respecte, în special demnitarii publici.

Dragoş Galgur, Basarabia de după independenţă // Să mă cac pe articolul 13 din constituţia R. Moldova

Despre bălţeanul
Blog despre oraşul Bălţi din Basarabia

3 Responses to „Nu vreau să se vorbească rusa la şedințele Consiliului municipal Bălţi”

  1. Arsenie Regeu spune:

    НЕ НАДО УГНЕТАТЬ МОЙ РОДНОЙ ЯЗЫК!!!!!!

  2. Arsenie Regeu spune:

    Pentru a stăpâni limba rusă ar trebui să trăiască cel puţin trei sau patru ani în Rusia. M-am rusă, şi eu cunosc limba română. Voi, românii vor fi greu să înveţe limba rusă ca acesta va fi plin de confuzie! Mult noroc la români, care predă limba mare şi puternic din Rusia!

  3. bălţeanul spune:

    Arsenie Regeu,
    Nimeni nu-ţi marginalizează măreaţa ta limbă maternă!
    E vorba doar de respectarea Constituţiei Republicii Moldova, care, mai cu seamă la Bălţi, e călcată în picioare la capitolul politică lingvistică.😉

Lasă un răspuns

